Nieuw: MV Agusta Rush

19 november 2019
Gemaakt op basis van de Brutale 1000 RR, is de MV Agusta Rush de ultieme belichaming van de unieke en onbehouwen aantrekkingskracht van de dragracingmotoren, die ontworpen zijn om enorme sensaties te bieden over een paar honderd meter, en die strikt gecontroleerd worden met de chronometer.

De enige productie motorfiets die gebruik maakt van radiale kleppen en titanium drijfstangen waarmee 208 pk in de standaard weghomologatie vorm (meer dan 212 pk met niet-gehomologeerde uitlaat en vernieuwde ECU) kan worden ontwikkeld. De grenzen van de maxi-naked bike sector zijn doorbroken en zijn verlegd naar de exclusieve wereld van de hyper-naked motor, waar prestaties en zelfverzekerde controle van het allerhoogste belang zijn.

Ontstaan als een oefening in stijl, ter ere van de technische en stilistische evolutie die de nieuwe Brutale 1000 RR heeft gecreëerd, zal de productie van de Rush 1000 in de komende maanden beginnen.

De stilistische en technische keuzes zijn consequent gericht op het onderstrepen van de missie die dit model, uniek in termen van zowel technologie als kwaliteit, heeft gedefinieerd. Het is een echt exclusieve motorfiets, bedoeld voor een publiek dat niet bang is voor originele keuzes en individualiteit.

De koplampunit voorin, geïnspireerd op die van de exclusieve RVS #1, biedt een specifiek design en onderscheidt zich door de toegepaste technologie: het is een Full LED-unit met bochtfunctie, ontworpen om de actieve veiligheid en het rijplezier te verhogen. De koplampsteun en het ronde frame zijn CNC gefreesd uit lichte legeringen, om het design en de functionaliteit te verbeteren. De achterkant van de optische eenheid is gemaakt van koolstofvezel, een materiaal dat ook gekozen is voor de minimalistische bekleding van de duozit en voor de zijpanelen. De tankdop is gemaakt van aluminium en is ook CNC gefreesd.

Een opvallend element dat de inspiratie achter dit model definieert is het achterste gesloten wiel, een typische configuratie die men terugvindt op de dragstrips: de achterste velg in gesmeed aluminium wordt verborgen door een koolstofvezel deksel, ontworpen om de beste aërodynamische prestaties te verkrijgen. De bevestigingsmoer van het enkelzijdige achterwiel is van een CNC gefreesde aluminiumlegering. Om het visuele gewicht en contrast te verminderen wordt het voorwiel gespaakt.

Het achterste staartstuk, de duozit en de integratie van de achterlichtunit zijn speciaal voor dit voertuig ontworpen. Een exclusief specifiek uitlaatsysteem, is met de hand gemaakt van titanium met een koolstofvezel hitteschild. De mapping van de besturingseenheid is specifiek voor het uitlaatsysteem, om de levering lineair te maken en voorbeeldige vermogenswaarden te verkrijgen.

Origineler dan ooit, beschikt de Rush 1000 over de technologie en rijdynamiek van de Brutale 1000 RR. De viercilinder lijnmotor met geïntegreerd MVICS-ontstekingssysteem (Motor & Vehicle Integrated Control System) heeft 8 injectoren, 4 onderste Mikuni en 4 bovenste Magneti Marelli met een verhoogd debiet. Er zijn vier motormappings (Sport, Race, Rain, Custom), terwijl de uitschakelbare tractiecontrole keuze uit 8 interventieniveaus biedt.

Het MV EAS 2.1 (Electronically Assisted Shift Up & Down) transmissiesysteem zonder wrijving is verder verbeterd in termen van gebruiksgemak en reactie. Technologische kenmerken van de viercilinder in lijn zijn onder meer de nieuwe krukas en de nieuw ontworpen en lichtere zuigers. De volledig herziene verbrandingskamer heeft radiaalkleppen en is ontworpen met behulp van de technologie van de Formule 1.  De motor is eveneens voorzien van nieuwe, lichtere zuigers.
De titanium drijfstangen, maken gebruik van de technische parameters van MotoGP en dragen op beslissende wijze bij aan de vermindering van massa's, belastingen en traagheid van de motor. Ook van de World MotoGP komt de keuze van de centrale distributieketting, die ook traditioneel is voor MV Agusta.

De vering (vork, schokdemper en stuurdemper) maakt gebruik van de Öhlins EC-eenheden met elektronische besturing van de compressie- en verlengingshydrauliek; met dit systeem kunt u kiezen tussen voorgedefinieerde configuraties en handmatige instellingen, om het chassis te verbeteren op basis van de voorkeuren van de rijder en de wegomstandigheden.

De speciale kit in combinatie met de fiets bevat een rijk pakket aan componenten die de Rush 1000 nog exclusiever maken.

Het creëren, opnemen en delen van elke rit in het zadel van uw Rush 1000 kan niet eenvoudiger met de MV Ride App, die een wereld van mogelijkheden opent. U kunt bijvoorbeeld de elektronica van de motorfiets aanpassen met slechts een paar aanrakingen op uw smartphone. Als u de beste rij-ervaringen wilt delen, hoeft u alleen maar te klikken op de ... Navigatiefuncties zijn ook gemakkelijk toegankelijk via een spiegeling op het dashboard met de MV Ride App.

Welkom bij MV Agusta Antwerpen

Met heel veel trots mogen wij ons vanaf heden officieel verdeler MV Agusta noemen voor de provincie Antwerpen .

Het is ons dus een enorm grote eer u binnenkort in onze showroom te kunnen uitnodigen om de nieuwste modellen aan u voor te stellen.
Deze website is in opbouw, kom zeker nog eens kijken om het gehele gamma en meer te ontdekken.

Jarno Lien - zaakvoerder
MV Agusta Antwerpen 
Jarno Motors Bvba
Industrielaan 3 Bus 12
2950 Kapellen
(Industrieterrein Bosduin)
BE0719.810.967
+32 (0)3 685 03 32
+32 (0) 468 05 13 06
Din. tot Vrij. 10.00 tot 18.00
Zaterdag 10.00 tot 16.00
Zondag gesloten.

(April & Mei – Zondag 13.00 tot 17.00)

• Afspraken mogelijk buiten openingsuren.
bookmarkphone-handsetmap-marker